Pages

Tuesday 28 April 2015

10 Hari

Mid April hari tu aku balik sana kejap untuk setel barang, Uni dan bank.

Tak lama mana pun, ada la dalam 10 hari aku kat luar Malaysia. Tolak transit segala, ada la dalam seminggu kot aku stay sana. Bertolak 14 April petang, sampai sana 16 April, pagi.

Beli tiket lambat la juga, sehari sebelum GST. Kalau bukan sebab GST, rasanya sampai ke sudah aku tangguh tarikh beli tiket.

Stay kat rumah kawan, jadi tukang masak dinner diorang selama seminggu.
Sempat la jugak ambik measurement badan kengkawan, kot-kot diorang nak tempah baju kat aku ke apa ke senang la bila dah ada measurement. Hehe.

Untuk urusan bank, aku setel dua hari sebelum balik. Malas nak setel awal-awal sebab malas nak carry cash banyak-banyak awal-awal. Ingat nak buat traveller's cheque, tapi bank tu tak buat service tu.

Tadi pakcik aku tanya, "Kenapa tak buat bank draft?"

T_T Mana nak tau.

Bergetar jugak la kuku ni pegang cash banyak-banyak.

So urusan Uni pulak? Aku assume kita kena pergi Uni untuk tutup akaun uni ke student mail ke apa ke, rupanya tak payah buat apa-apa.

"Do I need to do anything, I mean, the procedure, if I wanna stop studying here? I have cancelled my programme last February, so do I need to sign anything off, or cancel my account or something like that..?"

"Nope. You're fine. You don't have to do anything. The enrollment is completed every year, so if you don't want to enroll, then you don't have to do anything."

"But I will be back to Malaysia and won't be coming back here anymore..?"

"Yep, you don't have to do anything."




Like seriously dia punya procedure simple macam tu? Tekan button 'cancel programme' and everything is settled?

Gila senang.

1 comment:

  1. Ok ler tu. Lau susah2 kang kau gak yang duk pening pale kan

    ReplyDelete